torsdag 12 februari 2009

dax att börja skriva

tjo. dax att blogga lite.. var sjukt länge sen..

ja vad händer då?
på jobbet är det just nu rätt segt. går inge vidare för resturangen tyvär .. men det är ju bistra tider just nu så man får hoppas att det snart vänder.
det som gör det så rörigt är att det strular med öppet tider och med schema byten hela tiden..
På måndag börjar det nya schemat som vi inte ens fått vara med och bestämma.. det betyder att jag kommer jobba varje fredag och lördag kväll vilket suger..
tycker man ska kunna vara ledig en helg så man kan planera saker.
Men just nu kan jag inte ändra på det, av nån sjuk anledning.. ( blir så arg)
Det ända possetiva med schemat är att jag är ledig varje söndag och måndag då hanna oxå är ledig.. det är sjukt bra.
jaja nog om jobbet. sånt är bara deprimerande.

Den senaste ´veckan har varit mycket bra.. har träffat hanna en massa och hittat på roliga saker..
I lördags lagade jag fin middag ,, så jag och hanna hade en jätte mysig helg.
Sen på söndagen så gick vi en långpromenad i 2½ timme vilket var jätte skönt. kännde att jag fick ett sug att börja träna.
På kvällen blev det fin middag igen när camilla kom på besök.

I måndags så jobbade jag lunch och sen på kvällen så blev det match i bowling.. vi förlorade igen vilket inte är så bra.. vi måste börja vinna.
stort grattis till hanna och markus som tog 4 poäng i dom 2 matcherna dom spelade. jätte kul.

I tisdags så jobbade jag lunch och sen ´gick jag och hanna på frölunda - brynäs i skandinavium.
jätte kul att ta med hanna på match.. sen hur matchen slutade vill jag inte gå in på.. förnedring.. men endå kul.

i onsdags så började jag och larsson att spela badminton igen.. fan vad roligt det var.. märktes att man inte rört på sig på jättttttte länge..
nu kanske ni bara tror detta var en "fluga" men nej!
Idag torsdag spelade vi igen.. och det var ännu roligare. har lite träningsverk nu men det känns helt ok. och tror det eller inte i morgon fredag ska vi spela kl: 09.30 igen.
hoppas vi håller igång nu bara för att vi har köpt 5 månaders kort för 800 kr.

i morgon efter vi tränat ska jag hem en sväng och städa så det blir mysigt inför lördag kväll då det är alla hjärtansdag. ska bli så himla mysigt att sitta hemma med hanna och ha mys middag och pussas en massa.

jobbar nu fredag kväll för att Anna-Helena är sjuk. segt men timmarna behövs. sen blir det lunch på lördag och sen ledig i 2 dagar --... göötttt!

idag vann brynäs (helt otroligt) mot linköping som ligger etta i tabellen.. med 6-1! sjukt bra..
när det bara var några minuter kvar av matchen så gjorde Jämtin i linköping bort sig.. hmmm inte lätt att åka på storstryk här är länken till vad som hände.. sjuk kul!
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/elitserien/linkoping/article4398223.ab

nej nu ska jag gå och lägga mig. och pussa på hanna lite
hej på er om nu nån läser detta

Inga kommentarer: